Saturday, October 5, 2024
Actualitat

TikTok comença a incorporar el català

L’aplicació permetrà incloure la llengua en els subtítols dels anuncis i treballa per afegir-la a la interfície

L’aplicació de vídeos curts TikTok inclourà el català en els subtítols de les peces publicitàries i està treballant en la incorporació de la llengua en la interfície, segons ha informat el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Segons ha anunciat el govern català, TikTok ha informat al Departament de Cultura de la inclusió dels subtítols en català en els anuncis. Fins ara la plataforma requeria subtitular en castellà els anuncis emesos en català d’empreses i institucions, una pràctica que en limitava el posicionament de marca i en dificultava la capacitat de connexió amb els públics objectius corresponents.

TikTok també ha informat que està “avançant a bon ritme en la incorporació del català com a opció lingüística en la interfície de l’aplicació, i en el menú per a subtitulacions de contingut orgànic”.

Pel secretari de Política Lingüística, F. Xavier Vila, “el pas que ha fet TikTok és fonamental perquè és una de les plataformes de contingut líders i perquè, a més, és una referència entre una àmplia varietat d’audiències”. “El més normal és que les persones que tenen els mòbils o els ordinadors configurats en català, és a dir, que han optat pel català en el seu ecosistema digital, també trobin les interfícies de les plataformes en la seva llengua”, ha comentat Vila. Pel que fa a la publicitat, ha remarcat els beneficis per als consumidors, “que veuen la seva llengua normalitzada en un nou espai; per a les empreses, que podran acostar-se més directament al seu públic objectiu; i per a TikTok, que amb aquest encertat canvi es posicionarà millor en el panorama publicitari català”. “Tot plegat contribuirà a enfortir la situació del català en l’àmbit digital”, ha afegit.

 El Departament de Cultura ha estat treballant amb TikTok per facilitar-li criteris d’ús, arguments legals i de mercat, i per contextualitzar la petició de situar-hi el català com a llengua mitjana que aspira a tenir una presència normalitzada en tots els àmbits tal com ha fet amb plataformes i xarxes socials perquè incorporin el català en els seus continguts i a l’opció lingüística de les interfícies, com Spotify.

TikTok s’afegirà a la llista d’aplicacions i xarxes que incorporen en català, com ara Twitter, Facebook, Signal, Telegram, Whatsapp, YouTube, Badoo i la majoria de serveis oferts per Google.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by ExactMetrics