Wednesday, April 2, 2025
Actualitat

Repte de Tik-Tok per matricular-se en valencià

Escola Valenciana convida els joves a triar centres de secundària en català

Escola Valenciana engegat una campanya en què anima els alumnes a matricular-se en els centres amb més càrrega lectiva de valencià en el pròxim curs escolar. Amb el títol Puja a l’onada, matricula’t en valencià, la iniciativa convida els joves a estudiar en la llengua pròpia del país perquè té avantatges com “l’ambient, les amistats o perquè el coneixement de llengües és el millor camí del futur”. L’objectiu és que hi hagi “una onada de matriculacions en valencià”.

Per seduir els joves, Escola Valenciana ha fitxat diversos creadors de continguts a internet en valencià com Sílvia P. Sesé (@MissTagless), Fran Tudela (@CabraFotuda), Ana Pérez (@Socundinosaure), Júlia Escrivà (@juesctiva) i Clara Cerdán (@figamon), que han participat en un vídeo promocional, amb la cançó Amor i Amistat de la cantant JazzWoman. Els protagonistes del vídeo animen a replicar el seu ball a TikTok per visibilitzar la importància de matricular-se en valencià.

Escola Valenciana vol posar en valor, a banda dels avantatges de l’educació en valencià per tenir més competències lingüístiques, els beneficis a l’hora de millorar les  “relacions socials, amistats i fer colla”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by ExactMetrics