Saturday, January 4, 2025
INICIATIVES

Plataforma per la Llengua s’estrena a TikTok per arribar als més joves i combatre la catalanofòbia

L’entitat comptarà amb creadors de continguts per a xarxes d’arreu del domini lingüístic que fomentaran l’activisme i difondran coneixements sobre el català

Plataforma per la Llengua ha estrenat un compte a TikTok, la xarxa social líder entre els menors de divuit anys i una de les que més ha crescut els darrers anys en totes les franges d’edat. L’entitat, que ha posat en marxa el canal en aquesta xarxa amb el finançament aconseguit a través d’una campanya de micromecenatge, es proposa arribar als més joves, combatre la catalanofòbia que hi impera i potenciar nous creadors de contingut.

L’organització ja ha presentat els primers creadors de contingut que participaran en el canal. Les primeres en fer-ho han estat Andrea Flaisser i Shalana, seguides per Loren Muñoz i pel duet Araendonen. El nou canal comptarà amb creadors de contingut d’arreu del domini lingüístic català per fomentar l’activisme lingüístic, compartir curiositats sobre llengües del món, fer conèixer l’activitat de Plataforma per la Llengua, difondre coneixements sobre el català i dinamitzar reptes i concursos.

Plataforma per la Llengua ha explicat que farà unes tres publicacions a la setmana  amb un to informal i amb un llenguatge adequat a aquesta xarxa social. Tots els vídeos inclouran subtítols perquè es puguin veure sense so des de qualsevol dispositiu i en qualsevol espai públic. Per tal que l’algoritme posicioni els continguts del canal, els vídeos s’adaptaran constantment a les tendències de cada moment, ja que en aquesta xarxa social les tendències canvien cada dia i cal ser constants en la publicació de continguts perquè els usuaris els descobreixin.

Xarxa en creixement

L’entitat remarca que TikTok, a més de ser la xarxa social líder entre els menors d’edat, no és exclusivament una xarxa per a joves: un de cada cinc usuaris catalans actius a les xarxes socials fa servir TikTok; la xarxa ha tingut un creixement del 255 % des del 2020, i el nombre d’usuaris ha augmentat entre tots els grups demogràfics, que han anat reduint el temps a xarxes socials.  El 33 % d’adults menors de trenta anys, a més, s’informen directament a través de TikTok.

Plataforma per la Llengua també vol ser present a la xarxa per “contrarestar la catalanofòbia” que hi ha en els continguts més populars i els discursos que acaben trobant els joves que fan servir la xarxa com a cercador i com a font d’informació.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by ExactMetrics