Monday, September 16, 2024
Actualitat

Pitjors resultats acadèmics si s’aprèn en anglès a la universitat

Un estudi de Suècia mostra que els universitaris que han fet un curs en llengua anglesa obtenen notes més baixes que els que han utilitzat el suec

Cada cop hi ha més universitats a Europa que ofereixen ensenyament en anglès. D’una banda, per atraure estudiants internacionals i, de l’altra, per guanyar-se els universitaris que volen tenir més exposició a la llengua anglesa. Aquesta pràctica, però, pot perjudicar l’aprenentatge, segons un estudi del KTH Royal Institute of Technology i la Chalmers University of Technology, de Suècia, que conclou que l’ús de l’anglès en l’educació superior perjudica els resultats acadèmics dels estudiants que no tenen aquest idioma com a llengua materna.

Per arribar a aquesta conclusió, els autors de la recerca van dividir un grup de més de 2.000 estudiants suecs d’un curs elemental de programació en dos grups: un que es cursava en suec i l’altre, en anglès. Els investigadors van trobar que els primers van treure uns resultats un 73% més alts de mitjana i que un 25% més d’estudiants en anglès havien abandonat el curs.

Segons un informe del Consell de la Llengua de Suècia del 2022, cada cop hi ha més cursos en anglès a les universitats, un fet que també es dona en molts altres països europeus. Les autoritats universitàries no sembla que s’hagin qüestionat, fins ara, l’eficàcia d’aquest tipus de cursos en relació a l’aprenentatge dels estudiants, però l’estudi suec pot fer reflexionar els responsables acadèmics, just en un moment en què en països del centre i del nord d’Europa creix la preocupació per la preeminència, cada cop més gran, de l’anglès en detriment de les llengües autòctones en l’educació superior.

“Cal tenir present que un únic estudi no s’hauria de fer servir com a base per a una reforma radical de la política lingüística de l’ensenyament en l’educació superior, ni a nivell local ni nacional, tot i això, creiem que els resultats d’aquesta recerca poden contribuir a fer que hi hagi un debat més informat sobre les conseqüències d’utilitzar l’anglès com a llengua d’instrucció”, alerta Hans Malmström, Professor del Departament de Comunicació i Aprenentatge de la Ciència de la Chalmers University of Technology, i un dels autors de l’estudi.

Foto: Ivan Samkov / Pexels

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by ExactMetrics