L’Ajuntament de València impulsa el valencià a les xarxes socials
Vuit influenciadors participen en la campanya “Més que un like!” per promoure els continguts en la llengua pròpia a internet
El Gabinet de Normalització Lingüística (GNL) de l’Ajuntament de València ha engegat la campanya “Més que un like!”, que té l’objectiu de promoure l’ús del valencià en la creació i la difusió de continguts a través de les xarxes socials i de l’audiovisual. En la campanya, que es difondrà a través d’Instagram, Twitter i Facebook, col·laboraran vuit influenciadors que fan continguts en valencià, que explicaran els avantatges de fer servir la llengua pròpia del país.
Es tracta de Pepiu, Apitxat, Simmer Valenciana, Emma Tomàs, Júlia, Aitor, Figamon i Gal·la Martí, que, a banda d’animar a utilitzar la llengua pròpia a les xarxes, remarquen que és el més normal per a un valencianoparlant.
En la presentació de la campanya, la regidora de Gestió de Recursos de l’Ajuntament de València, Luisa Notario, ha destacat que “crear continguts en valencià contribueix a la dignificació i normalització de la nostra llengua” i ha recordat que hi ha “un segment de la població que parla valencià i que són consumidors potencials d’aquests continguts”. “Les xarxes socials són potents mitjans de comunicació”, ha afegit.
La campanya es difondrà a través de les xarxes socials del Gabinet de Normalització Lingüística de l’Ajuntament de València.
Els darrers anys han sorgit diverses iniciatives per promoure contingut a internet en català com Youtubers.cat, Creadors.tv i el Canal Malaia, i molts creadors valencians s’han aplegat, a més, en la plataforma Valençúbers. Els creadors de contingut en català, tal com explicava Miss Tagless en una entrevista al Diari de la llengua, recorden als potencials nous youtubers, tiktokers i usuaris de les xarxes que el mercat en idiomes com el castellà i l’anglès ja està molt saturat i que fer servir la seva pròpia llengua pot ser una oportunitat.