Thursday, December 12, 2024
ActualitatDestacats

La comunitat educativa redobla la pressió contra la Llei Rovira

Escola Valenciana posa en marxa el portal “Alarma activista: Tria Valencià” per ajudar les famílies a preservar el pes de la llengua pròpia en l’ensenyament

La comunitat educativa del País Valencià té a la seva disposició, des d’aquest dimarts, el portal “Alarma activista: Tria Valencià”, desenvolupat per Escola Valenciana per facilitar materials sobre la Llei Rovira i la pròxima consulta pública sobre l’elecció de llengua en el sistema educatiu imposada pel govern valencià.

El web, fet  amb la col·laboració d’altres entitats, com la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic, Famílies pel Valencià i les Unitats per l’Educació Multilingüe d’Alacant (UA), València (UV) i Castelló (UJI), és una eina per mobilitzar la comunitat educativa davant la votació per part de les famílies de la llengua vehicular de l’ensenyament convocada per la Conselleria d’Educació en aplicació de la Llei Rovira. El portal dona arguments per oposar-se a una llei que “arracona el valencià, vulnera els drets lingüístics de l’alumnat i complicarà també la tasca docent i organitzativa dels centres educatius”.

La pàgina web es va presentar dilluns en una taula rodona sota el títol “La llei educativa que ens deixa els i les valencianoparlants sense drets lingüístics” organitzada per Escola Valenciana, FAMPA, ADEP-PV, la Unitat per a l’Educació Multilingüe de la Universitat de València i Famílies pel Valencià a La Repartidora de València.

“Llibertat educativa”

La presidenta d’Escola Valenciana, Alexandra Usó i Carinyena, va denunciar que “la mal anomenada llei de llibertat educativa […] farà que les famílies no tinguen les mateixes oportunitats” i va remarcar que, malgrat que “la llei s’anomene de llibertat educativa” perquè les famílies han de triar la llengua, “són les administracions públiques les que tenen l’obligació de preservar la llengua i fomentar el seu ús social, com recullen l’Estatut d’Autonomia i la Llei d’ús i ensenyament del valencià”. Usó va afegir que “no hi havia una demanda social d’aquesta llei”. “Ni la societat ni els centres educatius estàvem demanant res de semblant”, va dir la presidenta d’Escola Valenciana, que va lamentar que “treure el fantasma de la llengua sempre dona rèdit polític”.

A la taula també van participar Vicent Mañes, membre de l’Associació de Direccions d’Escola Pública del País Valencià (ADEP-PV); Alícia Martí Climent, de la UEM-UV, i Rosa Oltra, de Famílies pel Valencià. Tots tres van coincidir a dir que la nova legislació és “una llei educativa sense contingut pedagògic fruit de la demagògia i el populisme”. Els participants també van avisar de les dificultats que tindran les famílies per participar en l’elecció de la llengua base en els centres afectats per la dana i van lamentar que la Conselleria d’Educació no hagia abandonat la idea de votació als centres educatius.

Foto: Taula rodona a La Repartidora de València / Escola Valenciana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by ExactMetrics