Engega la campanya ‘El català és negoci’
La Fundació Vincle anima les empreses a apostar per la llengua pròpia
La Fundació Vincle ha posat en marxa la campanya El català és negoci, destinada a les empreses i els comerços, perquè apostin per la llengua pròpia en l’etiquetatge dels seus productes, en el web, la publicitat i en la relació amb els consumidors. La campanya, que té la col·laboració de la Plataforma per la Llengua i el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, anima empresaris i comerciants a introduir el català de manera natural i gradual a tots els seus productes i serveis en els territoris de parla catalana, així com en les comunicacions internes laborals, en la senyalització interna, en la documentació comptable i administrativa.
Els impulsors de la campanya recorden que “el català és una llengua de dimensions mitjanes i amb un potencial econòmic important” i posa com a exemple d’àmbits econòmics de dimensions semblants el del finès, el suec, el danès, el lituà, el noruec, el grec, l’eslovac, el txec i l’eslovè. La Fundació Vincle remarca que “la majoria de parlants d’aquestes llengües tenen, com els catalans, coneixement d’una segona llengua o més, i no per això deixen de disposar de tota la informació comercial i de serveis en les llengües pròpies”. De fet, hi ha multinacionals com Google i Samsung que han incorporat el català en els seus productes i serveis.
Al llibret El català és negoci, a l’empresa i al comerç, que es pot descarregar aquí, els responsables de la campanya assenyalen que hi ha lleis com el Codi de Consum de Catalunya, i les normes andorranes, que estableixen deures amb el català per part de les empreses. A l’opuscle s’informa de la legislació lingüística a tots els territoris de parla catalana.
La campanya El català és negoci proposa deu bones pràctiques empresarials en relació a la llengua entre les quals hi ha la necessitat de respectar els drets lingüístics dels consumidors, els beneficis a l’hora de guanyar-se i fidelitzar clients i l’avantatge d’adreçar-se a un mercat potencial de milions de ciutadans europeus.