Engega el “Netflix català”
La plataforma 3Cat ofereix 280.000 hores de contingut en la llengua pròpia
La plataforma digital de Televisió de Catalunya, 3Cat, s’ha posat en marxa aquest dilluns amb un ampli catàleg de productes audiovisuals en català, que ja estan a disposició del públic amb una interfície de l’estil de les plataformes de continguts a la carta com Netflix. De fet, la mateixa presidenta de 3Cat, Rosa Romà, ha batejat la plataforma com “el Netflix català”.
La nova plataforma disposa de 280.000 hores de contingut en català, segons ha explicat Romà, durant la presentació de la nova OTT (plataforma de distribució directa) de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) als estudis de TV3 a Sant Joan Despí.
“Som davant una gran oportunitat per fer-nos un lloc en aquest nou ecosistema comunicatiu i poder competir amb les grans plataformes gràcies a les 280.000 hores de catàleg en català que avui posem a disposició de la ciutadania. Serem la gran finestra de continguts en català tant per a la ciutadania com per als creadors audiovisuals”, ha destacat Romà, que ha afegit que “cal reforçar el paper dels mitjans públics adaptant-nos als nous hàbits de consum, apostant per noves eines que ens permetin competir amb les plataformes digitals; des de qualsevol lloc, qualsevol moment i qualsevol dispositiu per tenir accés a continguts i informació de qualitat”.
En el mateix sentit s’ha manifestat el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, que ha definit la plataforma com un “nou instrument perquè la nostra llengua, la nostra cultura, siguin la porta d’entrada a la cohesió social del nostre país”. Aragonès creu que el nou portal donarà accés a “nous públics” i a “nous parlants, gent que ve d’arreu i que troba en els mitjans de comunicació públics una porta oberta a aquest país”.
La plataforma 3Cat està disponible per a diferents dispositius: el mòbil, la tauleta, l’ordinador i la televisió intel·ligent i l’usuari pot crear-se un compte gratuït per tenir el contingut més personalitzat, crear llistes de continguts preferits i permetre rebre suggeriments personalitzats de programes, sèries, pel·lícules, notícies, documentals i pòdcasts de tota mena, així com els programes en directe de TV3 i Catalunya Ràdio.
La presentació d’aquest dilluns ha permès conèixer les principals novetats de la plataforma, entre les quals hi ha una trentena de productes exclusius, que no s’han emès per televisió com el programa d’Andreu Buenafuente Vosaltres mateixos; el reality d’aventures pels Pirineus La travessa, presentat per Laura Escanes; la sèrie Això no és Suècia, codirigida i protagonitzada per Aina Clotet; i el programa de cites Love cost, de Núria Marin.
La plataforma inclou també un canal temàtic amb tota l’actualitat dels serveis informatius de TV3 i Catalunya Ràdio, un canal amb tota l’oferta de continguts esportius, i els canals infantil del Súper Tres i juvenil EVA. 3Cat està oberta, a més, a la col·laboració amb les plataformes del sector audiovisual, equipaments públics creadors de continguts en català i ja ha lligat les primeres aliances amb Filmin i la Coordinadora de Colles Castelleres.