Els creadors de contingut en català es tornaran a trobar a Palma
La segona edició de l’Aferrada, impulsada per l’OCB, es farà el 30 de novembre i l’1 de desembre amb més participants i una programació més àmplia
Els creadors de contingut per a xarxes en català es trobaran els pròxims 30 de novembre i 1 de desembre a Palma en la segona edició de L’Aferrada, una iniciativa impulsada per l’Obra Cultural Balear (OCB), que va néixer l’any passat amb l’objectiu de ser un punt de connexió dels creadors de contingut digital i promoure la presència del català en l’àmbit digital. Enguany, la trobada es repeteix amb una programació més àmplia i més ponents, participants i entitats col·laboradores, “cosa que demostra l’interès d’aquest projecte en l’àmbit de la creació”, segons ha explicat la gerent de l’OCB, Francisca Niell.
L’Aferrada aplegarà tant creadors com empreses i professionals del sector per facilitar-ne la col·laboració i contribuir a impulsar la professionalització dels creadors de contingut digital. La trobada també vol ser espai d’aprenentatge per als creadors, que podran assistir a ponències d’experts en continguts digitals, màrqueting digital, scouting de talents i en eines d’intel·ligència artificial útils per a la seva feina.
També serà un espai de debat de creadors de diferents territoris de parla catalana com Cèlia Espanya, de Catalunya; Fran Tudela, conegut com a Cabrafotuda, del País Valencià; Clàudia Cunill, d’Andorra; i Joan Moñino, @parlars_mallorquins, de les Illes Balears. També assistiran a les jornades els creadors premiats amb les beques de la Generalitat de Catalunya per a la creació de sèries de vídeos en català o en occità per a xarxes socials, les beques Propulsió.
L’Aferrada comptarà, a més, amb representants de plataformes de continguts digitals com ara IB3, PRISA Audio, productores com Crisàlide, l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), i la Fundació .cat, que aprofitaran el context de L’Aferrada per presentar projectes que impulsen les dues entitats relacionats amb la creació de contingut digital i l’impuls dels professionals del sector.
La segona edició de L’Aferrada compta amb el suport del Ministeri de Cultura, l’Institut d’Estudis Baleàrics, el Consell de Mallorca, la Generalitat de Catalunya, el Govern d’Andorra, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals-3Cat (EVA), la Fundació .cat, l’AMIC; amb la col·laboració d’Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià, CaixaForum Palma, La Bardissa, l’Hotel Palladium, Estrella Damm, Quely, Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, CRDO Queso de Mahón, Consell Regulador Ensaïmada de Mallorca, i amb els mitjans de comunicació oficials IB3, Agència Catalana de Notícies, Agència Andorrana de Notícies, Ràdio Arrels, Tresdeu, Diari La Veu del País Valencià, El Nacional i dBalears.
La participació a la trobada és lliure i gratuïta i requereix inscripció prèvia al web de l’esdeveniment.
Foto: Edició de l’any 2023 de l’Aferrada / OCB