Duolingo redueix personal i aposta per la intel·ligència artificial
L’empresa d’aprenentatge d’idiomes prescideix del 10% dels treballadors perquè la IA és capaç de crear exercicis
L’aplicació d’aprenentatge d’idiomes més popular del món, Duolingo, ha reduït prop d’un 10% el nombre de treballadors de l’empresa en el marc d’una nova estratègia empresarial en què guanya pes la intel·ligència artificial (AI). Així ho va confirmar un portaveu de l’empresa a l’agència Bloomberg, a qui va reconèixer que ja no “necessiten tanta gent per fer la feina que alguns d’aquests treballadors independents feien […] en part per la IA”.
Duolingo va assegurar que no es tracta d’“acomiadaments”, sinó que s’ha deixat de comptar amb col·laboradors que ja havien acabat de fer el seu projecte a finals del 2023. De fet, el mes passat ja hi va haver algun extreballador que va revelar que hi havia hagut una retallada important del nombre de traductors a l’empresa.
L’empresa ja fa anys que fa servir la intel·ligència artificial per als seus cursos. L’any 2020 va introduir el model d’IA Birdbrain per ajustar la dificultat dels exercicis basant-se en les fortaleses i les febleses dels usuaris. Fins al primer semestre del 2023 cada exercici era revisat per experts humans, però al juny Duolingo va anunciar que havia començat a fer servir el Model d’Aprenentatge de Llengua (LLM en les sigles en anglès) per crear exercicis.
El març passat, l’empresa va presentar Duolingo Max, una modalitat de pagament que inclou eines basades en OpenAI i GPT-4 que, de moment, només està disponible per a parlants d’anglès, francès i castellà del sistema iOS. Més endavant s’estendrà a altres llengües i sistemes operatius.
Duolingo admet que cada cop farà servir més la intel·ligència artificial per dur a terme tasques com crear frases per als cursos, produir llistes de traduccions acceptables i revisar errors. L’empresa assegura, però, que fa servir humans per completar tota la feina. “No estem substituint l’expertesa dels experts humans per IA”, va afirmar la companyia a la CNN.
Foto: R. G. A.