Demanen eliminar la denominació anglesa de Gal·les
Més de 3.000 persones ja han firmat perquè ‘Cymry’ sigui l’únic topònim del país i es deixi de banda ‘Wales’
Més de 3.000 persones han signat ja una petició en què demanen que s’elimini la denominació anglesa Wales per referir-se a Gal·les i es faci servir només el topònim Cymru, en llengua gal·lesa.
L’activista gal·lès Arfon Jones ha impulat la petició amb l’argument que “Wales és el nom que s’ha imposat a Cymru i no és, de cap manera, un nom gal·lès”. “El món coneix Wales pel seu vincle anglès des del 1282 […] i gairebé ningú ha sentit a parla de Cymru o sap que tenim una llengua i cultura pròpies que és del tot diferent de les d’altres països del Regne Unit”, argumenta Jones. Si la petició arriba a aplegar 10.000 signatures arribarà al Parlament gal·lès, que decidirà si la sotmet a debat.
La petició perquè s’abandoni la denominació anglesa de Gal·les no és nova. Els responsables de la selecció gal·lesa de futbol s’estan plantejant canviar el nom de la selecció perquè sigui Cymru. Els darrers anys, a més, hi ha hagut diverses peticions perquè es respectin els topònims autòctons com els de molts parcs nacionals del país.
Segons informa ITV News, a primers de l’any passat, el Parc Nacional d’Ervy, abans conegut pel nom anglès de Snowdonia, va regular la denominació del parc i la manera correcta d’escriure’n el nom i pronunciar-lo. YR Wyddfa es va convertir en el nom exclusiu del cim més alt (en anglès es coneixia com a Snowdown).
Un altre canvi de nom que va despertar molt d’interès mediàtic va ser el del Parc Nacional Bannau Brycheiniog, fins fa poc conegut amb el nom anglès de Brecon Beacons.
Foto: Sessió del Parlament de Gal·les / Parlament de Gal·les