El .cat assoleix el millor resultat de la història
El nombre de dominis actius s’eleva als 113.686 amb un fort creixement a les Illes Balears i al País Valencià
El domini .cat ha assolit el millor resultat de la seva història, segons les dades de l’Observatori .cat 2021 presentades dimarts. El .cat ha crescut aquest any un 2,36% respecte de l’any anterior fet que eleva el nombre de dominis actius fins a 113.686.
L’augment del nombre de dominis s’ha produït en molts països del món i als territoris de parla catalana, l’increment més alt ha estat a les Illes Balears, seguit del País Valencià. En tots dos llocs s’ha arribat a màxims històrics. “Per primera vegada la contribució més important del domini .cat ha estat de fora de Catalunya, va remarcar el director general de la Fundació .cat, Francesc Giralt, durant la presentació dels resultats.
A Catalunya, el domini ha assolit el millor resultat en nombre de registres des del 2017. També han pujat, respecte de l’any passat, el nombre de dominis a la Catalunya Nord i la Franja de Ponent.
Els responsables de la Fundació .cat van destacar la fidelitat dels usuaris. La taxa de renovació del domini és la millor dels darrers deu anys. Després d’una lleugera baixada el 2020, enguany la taxa de renovació de dominis ha augmentat fins a un 86,31%, el percentatge més alt des del 2010. Aquesta taxa supera altres dominis territorials com el .uk o el .eu, que està en un 79,20% i un 85,60% respectivament.
L’observatori va oferir també dades sobre la presència del català en les aplicacions descarregades a la Play Store i l’Apple Store. De les 118 analitzades aquest any, 58% disposen de l’opció en català (un 49%) i els sectors amb menys presència de la llengua són la música, el cinema i els jocs. Pel que fa a les aplicacions de missatgeria i videotrucades, el català és l’idioma majoritari, seguida dels mitjans de comunicació.
Durant la presentació de l’Observatori, el president de la Fundació .cat, Genís Roca, va llançar un missatge optimista pel que fa al futur del català en la tecnologia. Roca va remarcar que “l’economia digital, que creix a un ritme vertiginós, es caracteritza per personalitzar a l’extrem les propostes i no hi ha res que personalitzi més que parlar a la gent en el seu idioma”. “És la manera de fidelitzar-nos i pot ser un negoci”, va afegir.