Neix l’Associació de SEO en Català
La iniciativa impulsarà la visibilitat de continguts digitals en llengua catalana i ajudarà professionals i empreses a optimitzar la seva presència al ciberespai
El català és la 35a llengua amb més presència a internet, segons les dades de Web Technology Surveys de 2023, un posicionament molt per damunt del que li correspondria per nombre de parlants. Tot i això, la llengua ha tingut darrerament problemes de posicionament en les cerques de Google, que en molts casos oferia resultats en altres idiomes com el castellà als usuaris que cercaven en català. La situació ha millorat i, segons va explicar l’Aliança per la presència digital del català el juny passat, els canvis fets pel cercador nord-americà en el seu algorisme a instàncies de l’Aliança van fer que el 56% de les cerques que es fan en català al cercador ofereixin resultats en aquesta llengua.
La comunitat catalana al ciberespai, però, ha d’estar amb una actitud vigilant per garantir que la presència de la llengua es mantingui. És amb aquest esperit que aquest dissabte ha nascut l’Associació de SEO en Català, una entitat que busca impulsar la visibilitat de continguts digitals en llengua catalana i ajudar professionals i empreses a optimitzar la seva presència en l’entorn digital.
L’associació, que s’ha presentat en la sisena edició del SEOday Girona, en el marc de la Catosfera, la trobada anual de la internet catalana, neix amb la missió de promoure, difondre i impulsar les millors pràctiques de l’optimització de motors de cerca en català, tot proporcionant suport, recursos i formació als professionals del sector, a institucions públiques, al teixit empresarial i al públic en general. L’objectiu principal és garantir un lloc destacat per al català en el món digital i contribuir a millorar la presència i la qualitat dels continguts en aquesta llengua.
El president de l’associació, David Carrasco, ha destacat la importància de la col·laboració per assolir aquest objectiu. “Volem que el català sigui visible i competitiu en l’àmbit digital. Per això, l’Associació de SEO en Català treballarà per fomentar la presència del català a internet i per oferir formació i suport a tots aquells que comparteixin aquesta mateixa visió”, ha dit. SEO són les sigles en anglès de search engine optimization (optimització per a motors de cerca o posicionament a cercadors, en català).
La nova associació treballa a través de diverses comissions especialitzades que cobreixen àrees com la comunicació i divulgació del SEO en català, la col·laboració amb institucions públiques i privades, la formació de professionals del sector i l’organització d’esdeveniments per promoure el SEO en català. L’objectiu és crear una comunitat sòlida i compromesa que treballi per enfortir la llengua catalana a la xarxa.
L’entitat fa una crida a experts en posicionament i altres professionals del món digital interessats a potenciar la llengua catalana a la xarxa perquè se sumin a l’associació i avançar amb la creació de diversos grups de treball. L’Associació de SEO en Català té com a objectiu ajudar professionals i empreses a augmentar la seva visibilitat en línia i garantir que el català tingui un lloc destacat al món digital. Per fer-ho possible ofereix recursos, suport i formació en aquest àmbit.
Els impulsors d’aquesta iniciativa són David Carrasco, Xevi Sañé, Sara González, Albert Cuesta, Dídac Anton, Jordi Badrenas, Gemma Fontané, Eric Garcia, Oscar Nogueras, Eva Olivares, Carlos Ortega i Clara Soteras. Qualsevol professional del SEO, empresa o particular interessat en el posicionament web en llengua catalana pot formar part de l’associació. Tothom qui vulgui fer-se’n soci ho podrà fer de manera gratuïta fins a finals del 2024.
Foto: Presentació de l’Associació de SEO en Català / Fundació .cat