Macson incorpora el català en l’etiquetatge
La marca de roba ha inclòs la llengua pròpia també al web a instàncies de Plataforma per la Llengua
La marca de roba Macson ha començat a etiquetar en català els seus productes i ha incorporat aquesta llengua a la pàgina web arran de les demandes de Plataforma per la Llengua. L’entitat es congratula per haver aconseguit que aquesta històrica empresa barcelonina, nascuda a principi dels anys quaranta, hagi incorporat, per fi, el català. Actualment, té botigues a diferents territoris del domini lingüístic com ara Catalunya, el País Valencià i Andorra.
Macson ha incrementat els darrers anys substancialment l’activitat comercial en línia, fet que, segons Plataforma per la Llengua, fa encara més rellevant el fet que l’empresa hagi incorporat el català al web. Fins ara, només tenien versió en castellà, anglès, francès i portuguès.
L’entitat recorda que amb la incorporació del català en l’etiquetatge, Macson comença a complir el Codi de consum de Catalunya i s’afegeix a la llista de marques de roba que etiqueten en català a instàncies de Plataforma per la Llengua, un conjunt de firmes que sumen més del 65% de la facturació del sector al mercat espanyol.
L’entitat treballa des de fa més de quatre anys per normalitzar el català a la gran indústria del sector tèxtil i ja ha aconseguit que deixi de ser residual. Si la primavera del 2019 va ser el grup Inditex qui va satisfer les peticions de Plataforma per la Llengua i va incorporar el català en l’etiquetatge de marques com Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti, Oysho, Lefties i Uterqüe, durant els darrers anys, la llista de grans marques que n’han seguit els passos ha augmentar de forma notable. Ara mateix, entre les marques amb més facturació que ja inclouen el català, hi ha Custo Barcelona, Mango, Bobo Choses, Bóboli, Punto Blanco, Punto Roma, Desigual, Canada House, Tinny Cotons, Cortefiel, Pedro del Hierro, Springfield, Women’secret, H&M, Primark, Venca, SystemAction i Uniqlo, a més de Calzedonia, Intimissimi, Tezenis i Falconeri, del grup Calzedonia.
Plataforma per la Llengua continua treballant per estendre l’etiquetatge en català a altres marques, principalment les de moda esportiva, en què el català encara és residual. Tot i això, el mes de novembre passat va aconseguir que ASICS es convertís en la primera gran marca internacional que incorporava el català en l’etiquetatge. A més, l’any 2019, Roger’s, fabricant de marxandatge del Futbol Club Barcelona, també va incorporar el català a petició de l’entitat.
L’entitat recorda que el Codi de consum de Catalunya obliga que les dades d’etiquetatge, instruccions, embalatges i manuals dels productes distribuïts a Catalunya, així com les factures i els pressupostos, siguin, com a mínim, en català i en el mateix format que la resta de llengües que hi apareixen.